Jaglana tarta w wersji fit – bez pieczenia

jaglana tarta

To takie ciasto z serii tych niedzielnych. Chociaż sprawdzi się również jako dodatek do kawy w trakcie tygodnia. Można z nią nieźle kombinować, układając na wierzchu różne owoce albo zastąpić je na przykład czekoladowym kremem z tego przepisu – KLIK. Ta jaglana tarta, na pewno Wam zasmakuje.

Jaglana tarta – składniki

  • mleko – 3 szklanki, najlepiej roślinne( polecam kokosowe)
  • kasza jaglana – półtora szklanki
  • miód- jakieś 2 łyżki (można zastąpić innym słodzikiem)
  • daktyle – 150 gram
  • orzechy – około 2 szklanki (włoskie)

Jaglana tarta – przepis

Kaszę gotujemy w mleku ale UWAGA  – najpierw trzeba ją uprażyć, żeby nie była gorzka. Później jeszcze spłukać gorącą wodą – i płukać tak długo, aż woda będzie przejrzysta, a nie biała. Miękką kaszę, blendujemy i dodajemy miód.

Moczymy w gorącej wodzie daktyle. Orzechy mielimy w blenderze. Dorzucamy daktyle i znów mielimy. Tak przygotowany spód wykładamy na formę do tarty i zalewamy masą z kaszy jaglanej. Na wierzchu układamy owoce – u mnie kiwi – i wkładamy do lodówki na kilka godzin, aż „stwardnieje”.

Deser nie jest bardzo słodki – w zależności od tego ile miodu czy innego słodziku dodamy. Smaczny, zdrowy, i niewymagający jeśli chodzi o przygotowania. No a do tego też nie szczególnie drogi. Polecam. I życzę SMACZNEGO!

dietetyczna tarta

tarta bez pieczenia

 

Podobne wpisy

Zostaw komentarz