Lekki sernik z migdałami – jogurtowy

lekki sernik

Serniki to moja MIŁOCHA. A w sumie dopiero niedawno odkryłam, że one mi nawet wychodzą. I to zawsze. Bałam się serników, bo wszyscy mi opowiadali jak to trudno upiec taki prawdziwie smaczny. A teraz eksperymentuje z przepisami bo moje serniki zawsze wszystkim smakują. Ten lekki sernik jest moim drugim faworytem. Zaraz po tym z gruszkami.

Lekki sernik z migdałami – składniki

Zaczniemy od spodu:

  • otręby owsiane – jakieś 9 łyżeczek (mogą być też inne)
  • żółtka – 4 sztuki
  • gorzka czekolada – no niby można pominąć alee.. 😉 wystarczy 1/4 tabliczki
  • mleko odtłuszczone lub roślinne – 6 łyżek

A teraz ciasto:

  • 400 gram zmielonego sera odtłuszczonego
  • 400 gram gęstego jogurtu odtłuszczonego
  • 4 białka
  • prawdziwa wanilia
  • słodzik (lub cukier w wersji nie fit – tyle, ile lubicie )
  • pół szklanki mąki kukurydzianej – lub dwa budynie bezcukrowe
  • płatki migdałowe

Lekki sernik z migdałami – przygotowanie

Czekoladę kroimy w drobną kosteczkę albo ścieramy na tarce. Mieszamy z innymi składnikami spodu i wykładamy ciastem małą tortownicę, wyłożoną papierem do pieczenia.

Ciasto trzeba na niej ugnieść. A później umieścić w piekarniku na około 10 minut – nagrzany do 170 stopni, grzałka góra i dół.

W tym czasie przygotowujemy ciasto. Ubijamy białka. Gdy piana jest już sztywna dodajemy słodzik, bądź cukier. Ser mieszamy z jogurtem i mąką (albo budyniami). Dodajemy wanilie. Wszystko łączymy z pianą a całość wykładamy na podpieczony spód.

Wierz osypujemy obficie płatkami migdałów i znów wkładamy ciasto do piekarnika – ta sama temperatura, ale na 50 minut.

Pozwólcie sernikowi wystygnąć w piekarniku – przy uchylonych drzwiczkach. Wtedy tak mocno nie opadnie.

Najlepszy jest mocno schłodzony. Smacznego.

dietetyczny sernik

fit sernik

Podobne wpisy

Zostaw komentarz