Dietetyczny omlet biszkoptowy z masłem orzechowym

Zdrowe żywienie to obecnie bardzo popularny sposób na to, by faktycznie cieszyć się długim i dobrym zdrowiem. Dlatego pojawia się coraz więcej książek, w których przepisy ukazują dania w zdrowej i lekkiej odsłonie. Jeszcze do niedawna, jeśli ktoś był na diecie, zwykle oznaczało to, że ma w jedzeniu bardzo dużo ograniczeń. Dziś nie jest to już takie trudne. Coraz powszechniejsze książki kucharskie, przeznaczone dla osób z rozmaitą dietą, bezglutenową, cukrzycową czy inną, pokazują, że dla ludzi fit także można przyrządzić danie smaczne i zdrowe, a co ważniejsze – sycące. Dlatego zarówno w księgarniach, jak i w internecie, można znaleźć przepis idealnie do danej osoby pasujący.

Jak zrobić dietetyczny omlet biszkoptowy z masłem orzechowym?

Ten przepyszny omlet jest nie tylko smaczny, ale przede wszystkim dietetyczny, dzięki czemu nawet osoby, które mają spore ograniczenia w żywieniu, mogą go zjeść ze smakiem.

Do omletu będziemy potrzebowali:

  • 4 białek jajek,
  • 1 żółtka,
  • bezkalorycznego sprayu do smażenia – to nowy ale doskonały produkt dietetyczny, który natłuszcza patelnię,
  • 50 gramów płatków owsianych,
  • 10 gramów masła orzechowego.

Jak widać na składnikach, są to elementy wyłącznie niskokaloryczne i zdrowe.

Wykonanie dietetycznego omletu z masłem orzechowym

Do wybranej miski, należy wlać żółtka i białko, po czym je starannie ubija, aż pojawi się piana, charakterystyczna dla ubijanych jajek. Po pojawieniu się piany, należy wsypać płatki owsiane i dokładnie wymieszać. Tak przygotowana masę wlewamy do nagrzanej patelni, którą chwile wcześniej spryskaliśmy bezkalorycznym sprayem do smażenia. Smażymy na złoty kolor delikatnie obracając, by omlet zachował odpowiedni wygląd.

Podawanie

Gdy omlet jest gotowy, można go zjeść z dodatkami, dobierając bardzo niskokaloryczne. Można go jednak posmarować masłem orzechowym, które ma co prawda trochę kalorii, jednak posiada także składniki odżywcze. Dzięki temu zwiększamy odrobinę kaloryczność ale także podnosimy wartość odżywczą.

Dieta nie musi być nudna.

Jak widać na podanym wyżej przykładzie, nawet dla osoby na diecie, można przygotować super smaczne i zdrowe danie. Dzięki temu można własny sposób odżywiania dowolnie modyfikować, by znaleźć zdrowe, dostosowane do choroby, ale też bardzo smaczne dania. Wiele osób uważa, że na diecie je się niewiele, lub prawie nic. Nic bardziej mylnego, gdyż dieta ma za zadanie odżywić ciało, uzupełnić w składniki odżywcze, doprowadzając do tego, żeby człowiek czul się lepiej i zdrowiej. Dieta nie jest zmniejszeniem maksymalnie jedzenia, bo bez żywności, człowiek nie przeżyje. Jest po prostu dostosowaniem posiłków i ich składników, do potrzeb konkretnej osoby. To oznacza, że można w gromadzie dozwolonych dla siebie produktów, komponować i wymyślać dania, które będą bardzo smaczne. Posiłek musi być jedzony z przyjemnością, dlatego należy go tak skomponować, żeby faktycznie był przyjemny.

Czy dieta odchudzająca bardzo ogranicza posiłki?

Dla kogoś grubego, wydaje się, że, by schudnąć, musi przestać jeść. Nic podobnego. Musi jeść z głową i rozsądkiem. Mało kto wie, że owoce i warzywa, z niewielkimi wyjątkami, są zalecane w każdej ilości, nawet komuś, kto się odchudza. Do tego dopasowane chude mięso oraz ryby, i można wybrać i skomponować takie posiłki, które będzie się jadło z przyjemnością, będą sycące a przede wszystkim spowodują, iż waga będzie spadała. Obecne na rynku „diety cud” działają tak, że będzie cud, jeśli się od nich schudnie. Jedyny sposób na utratę wagi jest taki, by zmienić całkowicie sposób odżywiania, dołożyć do tego aktywność fizyczną, która wspomaga proces spalania tkanki tłuszczowej, i można spokojnie patrzeć, jak stopniowo nasze ubrania robią się za duże. Oczywiście zmiana sposobu odżywiania powinna być stała, by nie było efektu jojo, czyli by waga nie wróciła.

    1 komentarz

  1. Magdalena 14 sierpnia 2018 at 20:49 Odpowiedz

    super pomysł na śniadanie 🙂

Leave a Comment